† gézus él †

†††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† †††††††††††††††††††††††††† ††††††††††††††††††††††††††

Rovatok

Légy résen!

A széles látókör Frei Tamásnak is jár

Már nincs sok időd

június 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Légy fültanú!

Jól hallottam, egy lepke szállt el?

More shops ahead

2008.03.09. 17:55 | gézus | Szólj hozzá!

Címkék: globál szingapúr

A világ legmegátalkodottabb nonkomformistáját is próbára teheti némely város (vagy sokszor épp egy miniállam) fogyasztókkal szembeni attitűdje. Merthogy megpróbálja elhitetni még a hitetlenekkel is, hogy vásárolni mennyire jó dolog.
Szingapúr ilyen hely, mert pont ezt teszi az óvatlan, eleinte csak szemlélődő külföldivel. Majd amikor kellően elbizonytalanította őt, akkor lecsap rá és mindent meg(v)etet vele.

Nem kertelünk, ami földi jóság (már ami a fogyasztási javakra értendő) eleddig kitermelődött, s amire a fogyasztói társadalom igényt is formált, az itt mind megtalálható. Kezdhetnénk mindjárt a House Of Condom üzleteivel és egy képzeletbeli igénylistán végighaladva eljuthatnánk egészen a golfszaküzletekig, csak hogy két, kellően szélsőséges példát említsünk. Persze a felemlített végpontok annyiban ugyanakkor mégis közösek, hogy egyformán a lyukról, méginkább egy elvesztett potencia visszaszerzéséért folytatott kétségbeesett harcról szólnak. Mert hát sok van mi csodálatos és feledhetetlen élmény az életben, de az azért mégsem mindennapi látvány, amint a golfütők és egyéb golf kiegészítők alkalmi vásárán, egymást taposva vásárol Szingapúr apraja és nagyja. Ráadásul mindez nem is egyedi eset, a város több pontján is igyekeztek csapást mérni a lelkes golyótologatókra.

De hogy egy kicsit megvilágítsuk a vásárláshoz kapcsolódó, cseppet sem elhanyagolandó körítést, illusztrálnánk is a leírtakat.
Az egész etetési hadművelet már a különböző bevásárlóközpontokhoz vezető földalatti járatokon elkezdődik. A divatbuzikat például mindenféle fashioniszta jelszavakkal bombázzák, s ha ez nem lenne még elég, színekre és fényjátékokra építő hipnózissal igyekeznek megbomlasztani az egyén normál tudatállapotát.



Aztán ennek a hallucinogén állapotnak a továbbgerjesztése folyik a tett színhelyén (vásárlás = bűn ???) is. Már az egy komoly party-élménnyel felérhet, amíg az ember eljut a megfelelő árucikkig, ahol aztán a kereskedőnek már relatíve könnyű dolga van.

 
De azért amikor sok ember egyszerre kerül a kényszeres vásárlás révületébe, majd mindennel felpakolva megpróbál továbbállni, akkor könnyen előfordulhatnak lokális tömegjelenetek. Érzésünk szerint egy átlagos szombat délutáni szingapúri bevásárlás egyelőre még nem képezi a relaxációs tanfolyamok demonstrációs anyagát.

A bejegyzés trackback címe:

https://gezus.blog.hu/api/trackback/id/tr83368663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása